Alla inlägg under maj 2013

Av millan - 28 maj 2013 21:56

Idag var det back to the crime scene, ett litet gästspel på gamla kontoret, kul i bland... Det innebar att jag kom hem tidigt :) så efter en powernap drog jag till affären, blev mycket annat än jag tänkt och mycket mera dyrt. Katterna fick nya leksaker och jag fick både böcker och blommor, gud vad jag läser mycket nu, min enda avkoppling tvn har inte varit på på evigheter förutom morgon tv det är mys till kaffet. En bok att rekommendera är tid att dö av jeffery deaver, iiiih vad läskig den var. En skön och välbehövlig hemmakväll det var längesen, lyckades även skruva fast hyllan som lillkatten rivit snett och jag stört mig på i månader...

Av millan - 26 maj 2013 00:17

har spenderat lördagen i företagets regi i form av den årliga milen, min bestod av 5 kilometers promenad tillsammmans med den mest underhållande tanten i världen från grannkontoret, ångrar mig nu, hade kunnat springa men det var länge sen jag skrattade konstant i 30 minuter. jag som hälsoinspiratör var såklart nykter genom hela festen, man får ju liksom föregå med gott exempel, nä det var mer ofrivilligt jag hade helt enkelt inte tid att inte sova hemma, nu softar jag med vin och cigg under fläkten..till tonerna av ÅH VI E AIK! snart kommer underbara bror hit sen ska vi spendera dagen i morgon och svänga förbi mamsen..dagens låt get lucky!

Av millan - 20 maj 2013 22:51

Har jag idag klarat av, åkte raka vägen efter jobbet ut till underbaraste, stressen och irritationen från dagen rann av mig då jag klev ur bilen och satte mig till dukat bord, sill, potatis, serrano skinka, ostar, ägg, gräslök, gräddfil och sist men inte minst 2,8 öl. Båt ut till himmelriket promenad i den vackra naturen och sist men inte minst DOPPET! Nu är det gjort och det lär bli fler.. Nu nyss hemkommen och snacksar på karl johan som svampplockar mästaren min pappa plockade i somras. Jag kommer aldrig kunna gifta mig med en människa som inte uppskattar naturen och havet, det är mitt syre som jag saknar så det gör ont under dem här hemska månaderna som kallas den fulaste svordomen av alla, vinter.... Nu vill jag att svampsäsongen startar för att inte prata om blåbär, men tills dess njuter jag av båtutflykter... Det är dagar som dessa jag kommer sakna när jag dör.

Av millan - 18 maj 2013 21:45

Äntligen tillbaka i den svenska försommar värmen, det är varmare här vill jag lova...den här dagen är inte en av dem bättre i mitt liv,efter en något för sen kväll i går, så skulle vi ta oss hem, med en mage som inte var av denna värld ( skyller på sangrian) och en flygrädsla som blivit svårare att hantera. Rinnande tårar och krampaktikt tag i vännens arm gömde jag mig bakom solglasögonen. Jag överlevde och nu laddar jag i soffan för en dag på sjön i morgon och senare ett besök av favorit vilddjuret!

Av millan - 17 maj 2013 19:22

Fan vilken dag! Och det bästa av allt, den är inte slut ännu :)

Av millan - 17 maj 2013 09:55

Eller lite smått allafall, en härlig dag och kväll i går, bilderna får tala sitt tydliga språk!

Av millan - 16 maj 2013 17:10

Balkongerna mitt emot oss är ruggigt lika den håkan kliver ut på i ramlar videon, vet att den nämligen är inspelad just i barcelona

Av millan - 15 maj 2013 22:56

Anlände precis till barcelona och ligger på hotell rummet och samlar kraft inför en drink i regnet. Nästan fyra timmars skräck i luften byttes till ännu mera skräck då jag trodde vi var säkra, men med två decimeter vatten på landningsbanan höll det på att gå riktigt illa, jag ska aldrig mer flyga....

Ovido - Quiz & Flashcards